צימרים במירון > מאמרים > מסלולי טיול מומלצים בצפון הארץ

מסלולי טיול מומלצים בצפון הארץ

אין אזור בישראל שמומלץ יותר לטיולים מאשר הצפון, שמציע מסלולים אטרקטיביים לכל בני המשפחה – ובכל ימות השנה. אם אתם מחפשים נחלים, שמורות טבע, הרים, אתרים היסטוריים או אתרי נופש, אין אזור אחר בארץ בו הריכוז שלהם גדול יותר מאשר בצפון. למעשה, מגוון האפשרויות כאן כה רחב, עד שאפילו בשהות של מספר ימים רצופים בצפון תוכלו לראות רק קמצוץ מהיופי.

כדי למצות את המקסימום מהביקור, צריכה להישקל על ידיכם אפשרות של השכרת רכב בארץ, שיעניק לכם עצמאות ואפשרות להגיע למקומות שמעניינים אתכם, במקסימום יעילות ובמינימום זמן. אז מהם המסלולים המומלצים יותר בחלק זה של מדינת ישראל?

אכזיב וראש הנקרה

המסלול המוצלח הראשון שנציע לכם מתחיל בגן הלאומי אכזיב, שמהווה שילוב מושלם בין אתר היסטורי לבין חוף ים מפנק, שכולל לגונה ובריכות קטנות. ניתן לנוח שם מספר שעות, לעשות פיקניק או אפילו על האש.

משם ניתן להמשיך ברגל, ברכב או בקלנועית המוצעת במקום, עד לראש הנקרה (לאורך המסלול תראו נופים משגעים, מפרצים ובריכות מים נוספות). בראש הנקרה עולים על הרכבל התלול ביותר בעולם, עורכים סיור בנקרות המפורסמות – זהו אחד מאתרי הטבע היפים בישראל – וצופים בסרט שמאפשר ללמוד מתי ואיך הן נוצרו. בטיול הזה, שיכול להימשך חצי יום לפחות, יש הכל מהכל.

נחל הבניאס

נחל הבניאס, הידוע גם בתור נחל חרמון, הוא מסלול טיול מצוין נוסף. הנחל, שמהווה מקור חיוני של נהר הירדן, נמצא בלב שמורת טבע פסטורלית, שמציגה את הטבע במלוא הדרו. לאורך המסלול בנחל תמצאו בריכות מים, מערות, שרידים היסטוריים ושלל בעלי חיים וצמחים (כולל כאלה הנחשבים לייחודיים לאזור).

אל תפספסו את הגשר התלוי, שמאפשר הליכה בלב קניון, מוקפים מים וצמחיה, לאורך כשמונים מטר. שימו לב שאסור להיכנס למימי השמורה בכל ימות השנה, אבל גם במצב הדברים הזה צפויה חוויה נפלאה לבני כל המשפחה.

בריכת המשושים

מסלול נהדר לטיול הנערך בחודשי הקיץ, אבל לא רק בהם. ניתן לבחור כאן בין מבחר מסלולים בדרגות קושי שונות (הן מסלול קווי והן מסלולים מעגליים). את הטיול נהוג להתחיל בחניון משושים, ממנו יוצא מסלול הכולל מפגש עם הרבה צמחים ועם תצורות סלע ייחודיות. המסלול עצמו הוא מסודר ומתאים גם למשפחות (אבל פחות לעגלות ילדים, כי יש כאן עליות, ירידות ושבילים צרים).

נקודת הסיום של מסלול, או אם תרצו – הדובדבן שבקצפת, היא בריכת המשושים, שמזמינה אתכם להיכנס אליה ולשחות במימיה הצוננים.