צימרים במירון > מאמרים > תכנון סופשבוע של נופש בגליל

תכנון סופשבוע של נופש בגליל

אזור הגליל בישראל הוא אחד האזורים הירוקים בישראל. שילוב של טבע, מרחבים ושמיים תכולים, ויכולת להתבונן למרחק. במיוחד אם אתם מתגוררים באזורים עירונים תכנון סוף שבוע בגליל יכול להיות דרך מצויינת לשבור את השגרה המעיקה של עבודה-בית, ולעזוב מעט את הנוף האורבני הצפוף והפקוק, ולנסוע בכבישים הפתוחים, לגעת בטבע.

אז אם עשינו לכם חשק לארוז את המשפחה ולצאת לסוף שבוע רגוע בצפון הארץ, מה כדאי לתכנן קודם, ואילו דברים נשאיר לרגע האחרון כאשר אתם כבר במקום?

מקומות לינה

סוף שבוע עם לינה בגליל מציב אתכם בפני שאלה פשוטה, איפה כדאי לישון? למזלכם אזור הגליל בארץ משופע במגוון מקומות לינה וצימרים מפנקים. אם אתם נוסעים כזוג בלבד, מומלץ בחוץ לבחור באחד מהצימרים הפרטיים בגליל, המנוהלים בחום על ידי משפחות המתגוררות בישובים שונים במקום. נציין לדוגמה את הצימרים במירון, המותאמים גם למשפחות מרובות ילדים, או כאלה ששומרות כשרות ושבת.

למי שצימר פחות מדבר אליו ניתן למצוא מגוון רחב של חדרים בבתי מלון, כאשר הן בצימרים והן בבתי המלון חשוב להזמין מקום מראש. במיוחד בתקופת החגים, או בחודשי הקיץ החמים בתי המלון והצימרים בישראל עמוסים לעייפה, וקשה יותר למצוא מקום.  סגרתם מקום לישון? עכשיו נדאג לשאר.

איפה נאכל?

אתניקה היא אינה מילה גסה - ארוחות גליליות הן פינוק שאין לו סוף, והמסעדות הגליליות ברובן אתניות ואותנטיות להפליא ומספקות חוויה קולינרית בלתי נשכחת. תוכלו לבחור מסעדה בגליל המותאמת למשפחות, בתקציב נמוך או גבוה יותר. אם החלטתם דווקא על נופש זוגי מומלץ לבחור מסעדה רומנטית ממנה אפשר להשקיף על הנוף המקומי. כאשר יוצאים עם הילדים מומלץ לבחור מסעדה לא מתוכמת מדי, שמציעה מגוון שמנות גם למטיילים הצעירים יותר. אם אתם מתכננים לשהות באטרקציות זמן ארוך יותר – עדיף להגיע אליהן על בטן מלאה מאשר לבזבז הון על ממתקים ומזון מהיר במחיר מופקע באתרים השונים.

איפה כדאי לבלות?

בחירת האטרקציות השונות תלויה בראש ובראשונה בשותפים שלכם לסוף השבוע. אם אתם לבדכם תוכלו להתגמש קצת יותר, אך אם אתם נוסעים לחופשה משפחתית האטרקציות תלויות בגילאי הילדים שאתכם. אספנו עבורכם כמה אטרקציות קצת פחות שגרתיות בגליל, כאשר אנו מתמקדים דווקא באזור מירון.

בטיול עם הילדים תוכלו להתרשם מחוות בת יער, הממוקמת ביער ביריה קרוב לצפת. הדרך למקום בתוך היער מרהיבה, ולאחר שהגעתם למקום, אתם והילדים תוכלו להנות מרכיבה על סוסים – כאשר גם הקטנטנים יוכלו לרכב על סוסי פוני, טיולי ג'יפים וללטף חיות בפינת החי במקום.

חובבי יין וגבינות משובחות ישמחו להכיר את מרכז המבקרים של יקב וחלב אדיר. שנמצא בפארק התעשייה של דלתון. במקום תוכלו לטעום מגוון רחב של גבינות משובחות ויינות איכותיים, ואפילו לחזור הביתה עם מזכרת טעימה מהגליל.

אטרקציה אחרונה עליה נמליץ מתאימה לחובבי הפירות היבשים. היא ממוקמת למרגלות הר מירון בכביש העולה לקבר הרשב"י - ומכונה ה"השזיפרון" מפעל השזיפים בעלי הארומה המיוחדת, שהוקם ומנוהל על ידי משפחה מקומית. גם משם תוכלו לצאת עם מזכרות טעימות.

לסיכום, איזור הגליל הוא מקום נפלא לחופשה משפחתית בנסיעה של מספר שעות מהמרכז, או מהצפון. התארגנו, אספו את הילדים וצאו לדרך למלא מצברים. חופשה נעימה!